Billie Blue

 

Zonen09 for men, finally!

Omdat mannen ook zonen (lees grote kinderen kunnen) zijn. (Still love ya though 😉 )


IMG_7633


 

Deze man kreeg een eerste exemplaar van het Billie t-shirt voor mannen. Niet alleen het patroon is van de hand van Sharon, ook de stof is een pareltje uit haar lijn. Het is een iets dikkere jersey met een oranje en petrolblauwe tint in zigzagpatroon dooreen geweven. Ik deed echter iets anders met de stof, ik gebruikte ze binnenste buiten. De binnenkant heeft een heel mooie blauwe kleur en ik wist meteen dat die de man des huizes ging flatteren. Voor de afwerking van de hals en armen gebruikte ik wel de goede kant van de stof.

Het zakje deed ik ook net iets anders. Ik noem het een luie-wijven zakje, want ik knipte gewoon het patroondeeltje zonder naadwaarde één keer en stikte dat vast op het voorpand. De randjes blijven dus onafgewerkt, maar ik vond dat wel iets hebben. Een koperen drukknoop erop en klaar.

De binnenkant van de halslijn is achteraan -uiteraard- weer netjes afgewerkt met een biaislintje, je kent me al nietwaar.


IMG_7623


 

Wat de pasvorm betreft, ik maakte na opmeten een maatje kleiner dan het patroon voorstelde. Voor een gewone soepele t-shirt had ik meteen het patroon gevolgd (er liggen er zelfs al 2 geknipt klaar), maar hier wou ik een aansluitend model. Net omdat het iets dikkere stof is én omdat ik de mouwen wou afwerken met een boordje en niet met de tweelingnaald. Zo’n mouwboordje staat toch net iets leuker als het aansluit op de arm.



 

Ideaal zomergerief, zeg ik je.

 

Lieve groet,

Laurence

Billie Blue

24 thoughts on “Billie Blue

  1. Manlief is een waar fotomodel, in tegenstelling tot die kinders vandaag, dus volgens mij moet jouw naaifocus wat verschuiven 😉 Het is echt een schoontje, die Billie!

  2. Super mooi! Hier wil manlief ook een exemplaar en bij het zien van jou versie denk ik dat ik dringend eens in actie moet schieten.

Leave a comment