Something old, something new, something BLOS, something blue

De oudste dochter des huizes is een jonge adolescente van zevenenhalf. Gedaan met tekenfimpjes, in comes ‘Ghostrockers’ en ‘Nachtwacht’ en -help!- Thuis.

De kleerkast past zich ook aan, uiteraard. Haar favoriete jeans, inclusief gaten op de knieën, ziet de binnenkast van de kast niet meer en kousenbroeken behoren definitief tot de verleden tijd.

20170319_133225kopie

Something new

Met dit alles in het achterhoofd begon ik te knippen in een nieuw lapje french terry uit de BLOS-reeks van About Blue Fabrics: de zwart-witte lijnen. Ik tekende zelf een T-shirt/sweater gevalletje met korte mouwen.

Something blue

Voor de mouwboorden kleurde ik eens buiten de lijntjes: ik leerde mezelf snel snel rondbreien met felblauwe gebreide mouwboorden als resultaat. Dat geluk heb ik, mijn juffertje staat nog steeds open voor speciallekes. Haar eigen ding heeft nog steeds voorrang op het gangbare klassikaal modegevoel. Houden zo meid! Voor de mouwboorden nam ik katoen trouwens, het is wel de bedoeling dat het shirt deftig gewassen kan worden.

Om het geheel nog wat te ‘pimpen’ streek ik er een strijkapplicatie op van Bobo Choses. Een klassiekertje dat hier al een tijd lag te wachten op het juiste project. Ik vind de kleuren perfect matchen.

20170319_133345

Met de lijnen kun je op zoveel manieren spelen. Een klein beetje je aandacht erbij houden, en het klopt als een bus!

20170319_133518

Naast deze lijnen, bevat de nieuwe BLOS-collectie van About Blue Fabrics nog drie anderen leuke prints: Beren, Lama’s en Ogen. Get it? B-eren, L-ama’s, O-gen en S-trepen 😉

De stoffen zijn vanaf vandaag te koop in de winkels en de kwaliteit is nog steeds de gekende degelijke french terry. Ik ben keihard fan, dat naait en draagt zoveel beter dan gewone sweaterstof en je kan er zoveel meer mee doen dan met gewone tricot. De ogen staan hier al op het verlanglijstje.

Happy Sewing,

Laurence

Something old, something new, something BLOS, something blue

15 thoughts on “Something old, something new, something BLOS, something blue

  1. Get it, totaaaaaal niet! Als jij dat niet gezegd had, snapte ik er nog steeds niks van: ERG! 😀 Het tshirt/sweater achtige maaksel snap ik dan weer wel: super cool! Al ben ik wel blij dat broeken hier nog altijd non wanted zijn. Tenzij shortjes. Juffrouw van 6.5 ging vandaag in short naar school. “Tis wel lente hé mama!” Ok dan..

  2. Khadetjes says:

    Het fijnste van mensen àchter de blog te leren kennen, is dat ik het je gewoon hoor vertellen. Puur genieten ♥
    Dat ‘ik leerde mezelf eens snel rondbreien’ moet je me toch wel eens uitleggen, volgens mij lukt me dat nog niet op een jaar 😉

  3. piepow says:

    Hoe tof dat jouw meid haar eigen stijl ontwikkelt. En nog toffer dat jij daarin gewoon mee kunt gaan met je naaisels!

Leave a comment