Double gauze, double softness

Telkens ik online shops afstruin, blijf ik verlekkerd hangen op het beddengoed van N° 74. Tijdloze artisanale creaties, my kind of cake. Om het -begrijpelijk- hoge prijskaartje van die mooie zachtheid wat te drukken, bestelde ik prachtige double gauze (gazes de cotton) in de kleur ‘Cactus’ bij Camillette-Création en ging zelf aan de slag.

De double gauze is 145cm breed, wat ideaal is. Zo hoefde ik in de breedte niet te meten en te knippen. Voor een eenpersoonsdekbed hanteer ik immers de minimale afmetingen van 2m op 140cm. Ik kocht 5m, knipte er een strook af van 60cm op 145cm voor het hoofdkussen met flap (60cmx125cm) en de stroken (8 keer 30cmx5cm) om de overtrek te kunnen sluiten. De volgende strook van 35cm op 145cm gebruikte ik als flap voor de overtrek. De resterende 405cm werden bijgevolg gewoon dubbelgeplooid. Gezien het niet de goedkoopste stof is, vind ik dit een groot pluspunt van het naaiproject: 0 waste!

20161230_102821

Het resultaat is alles wat ik wou. Zachte schoonheid in een mooie groene kleur. Uit een restje van de nieuwe french terry stof met varens van About Blue Fabrics haalde ik nog net een extra kussen met flap. Zie hoe die kleuren matchen!

20161230_103041

Instant sleepydust!

20161230_103133

Een heel eenvoudig en snel projectje is dit, maar geknipt om uit dat naaidipje van de maand december te geraken. Het moeten niet altijd kleren zijn, nietwaar?

Happy sewing and a happy new year,

love,

Laurence

xXx

Double gauze, double softness

6 thoughts on “Double gauze, double softness

  1. Oh zo schoon zeg… Ik wil ook altijd zelf dekbedovertrekken maken maar deed het tot nu toe nog maar een paar keer. Deze is echt prachtig, ziet er geweldig luxueus uit ook.

Leave a comment