Winter coat x 3

Kids Clothes Week, I[heart]MarcelMarlier sewalong, Femma naaiweekend, ik kan het haast niet bijhouden waar ik allemaal aan wil deelnemen. De tijd om, telkens er iets vanonder de naaiwmachine is gerold, daar een leeswaardige blogpost over te schrijven, met mooie foto’s liefst, ontbreekt ook vaak. Maar vandaag kan ik genieten van een extra dagje verlof. Ik trok het bos in met de kroost en kon ervan profiteren hun nieuwe winterjassen in beeld te brengen.

IMG_1205

Een tikkeltje retro: voor de dames het model van het manteltje (Jackie van Ienemiene), voor de zoon de kleurencombinatie van de jas (Lars van Zonen09). Alles passend in het thema I[heart]MarcelMarlier, de sewalong van Straightgrain. Check.

Deze week afgewerkt, in het kader van de Kids Clothes Week. Check.

De Lars van de zoon geknipt, gestikt en op gezwoegd tijdens de twee dagen in Spa (Femma naaiweekend). Check.

IMG_1222

#1 en #2: Jackie mantel voor de dochters

Een warme wolmix van bij Liesellove met binnenin een schapenvelletje als voering. Voor de voering van de mouwen en de zakken gebruikte ik een katoentje van bij Liesellove met vogeltjes. De oudste kreeg een maat 110 en de jongste maat 86/92. Ik versmalde het geheel wel een ietsiepietsie, ook de mouwen.

IMG_1198

IMG_1173  IMG_1151  IMG_1155

IMG_1180  IMG_1177  IMG_1159

Ik hou er wel van mijn dochters wat gelijkaardig te kleden. Zelf vinden ze dat ook (nog) leuk. Maar om toch hun eigen touch eraan te geven, zocht ik knopen die op hun lijf geschreven zijn. Mijn oudste, klassieke, tengere ‘ooit-word-ik-prinses’-meisje kreeg sobere houten knopen. De jongste spring-in’t-veld, momenteel getekend door de windpokken, kreeg stoere knopen à la pantervelletjes, they match the shoes!

IMG_1189

 

 

 

#3: Lars van zonen09 voor de zoon

 

Eerlijk is eerlijk, dit is by far de meest complexe jas die ik al in elkaar gestoken heb. Er bestaan er nog veel complexer, daar ben ik me van bewust, maar dat op het eerste zicht lekker eenvoudig jasje, heeft me toch verrast. Gelukkig werd ik gedurende de lange uren in opperste concentratie dit weekend vooral mentaal bijgestaan door haar en haar en haar, my partners in crime. Over dat weekend gesproken, daar heb ik niet alleen naaigewijs mijn peren gezien. Allereerst kwam ik 3 uur te laat aan op vrijdag, dankzij aardig wat fileleed. Bleek ik dan een essentieel klein deeltje van mijn naaimachine in de Ardense bossen als everzwijnenvoer verloren te hebben (bedankt organisatie van Femma voor de Bernina in bruikleen! Ik ben verkocht en ondertussen volop aan de mouw van de Kerstman aan het trekken 😉 ). Vervolgens kwam telefoon van het thuisfront dat er een monstertje de windpokken op bezoek had. Toen dan bleek dat ik het geprinte patroon van Lars niet geheel volgens de juiste pinterinstellingen had afgedrukt (er ging hier en daar wat info verloren, maar de afmetingen klopten gelukkig), begon het echte zweten. Dat wijntje op vrijdagavond had ik wel verdiend. En op zondag ging ik met een afgewerkte jas naar huis.

 

IMG_1126IMG_1131

 

IMG_1231

 

De buitenstof is een vondst uit de outlet bak van bij Mertens Mercerie te Melle. Amper 8 euro per meter. De rest vond ik er ook, evenals de superzachte tricot die dienst doet als voering. Ik ging voor een korte, smalle 104. Dit zit nu perfect, maar zal niet de hele winter doen, vermoed ik. Het geheel is gevoerd met een laagje tricotine. Goed voor een herfstjas, niet warm genoeg voor de winter.

 

IMG_1233 IMG_1235 IMG_1232

 

Mijn woorden zijn op, mijn foto’s belange niet. Kijk je nog even mee?

 

IMG_1196

IMG_1187

IMG_1184 IMG_1143

IMG_1139  IMG_1227

Winter coat x 3

34 thoughts on “Winter coat x 3

  1. Joke says:

    O wauw zeg!!! Jassen zijn zo dankbaar! Daar kan je een heel seizoen, dag in dag uit naar kijken!
    Lichtelijk jaloers op de perfecte match van jou Lars. Ik zoek zelf nog naar dé ideale stof én voering. En ik moet mij haasten of zoonlief past niet meer in de 134.

  2. mooi mooi mooi! vanavond begin ik aan de mantel van maud. vraagje: hoe tailleert dat manteltje. ik dacht aan een 116 voor mijn 5.5 jarige dochter. hoe oud is Charlotte, ik zie dat je een 110 maakte. zij is ook eerder smal zeker?

  3. An says:

    Heel mooi, alledrie! Je hebt talent om alles mooi te laten matchen. Dat wordt genieten, elke keer als ze rondom jou lopen in die prachtige jasjes.

Leave a comment